Vivid raytracer
Egyebek
Fotózás

Leírások

Jelen pillanatban még csak a VIVID nevű raytracer program leírását találod itt. Ha ez elkészül, akkor tervezem más 3D programok (Blender, Terragen stb.) részletes leírását is.


Szóval a Vivid...

A program teljesen ingyenes, Stephen B. Coy készítette, és 1989-ben jelent meg az első változata, mely csak DOS operációs rendszer alatt futott. A fejlesztést később folytatta, tudtommal egészen 2002-ig, amikor is kiadta a legutolsó 3.305-ös verziót, ami már szinte mindent tud amit egy modern raytracer programnak tudnia kell, és fut windows alatt is.

Bár Stephen B. Coy készített dokumentációt a VIVID-hez, de ez sajnos nem tartalmaz számos új funkciót (ráadásul angolul van), így itt megkísérlem, hogy egy teljes és magyar nyelvű leírást készítek hozzá. A leíráshoz természetesen illusztrációkat is teszek, reményeim szerint ezek alapján el lehet sajátítani a VIVID használatát.


Alapfogalmak tisztázása »

Inaktív témaMegnézzük mit jelent az a szó, hogy "raytrace", és megpróbállak meggyőzni róla, hogy ez egy tök jó dolog. Ha eddig nem foglalkoztál 3D grafikával, akkor ezt a részt mindenképpen olvasd el!


Tovább...»


Telepítés, futtatás, a VIVID használata és működése »

Fejezet1 Az alapvető tudnivalók ahhoz, hogy használatba vedd a VIVID-et. Mivel egy nagyon egyszerű (fapados) programról van szó, így ez a rész nem lesz túl hosszú, viszont fontos információkat tartalmaz, hogy hatékonyan tudj dolgozni a raytracereddel.

Tovább...»


A VIVID nyelvezete és fájltípusai »

Fejezet2 Ebben a részben megismerkedünk a VIVID fájlformátumaival (nincs sok), valamint ezek kezelésével. Szintén itt sajátítjuk el a VIVID leírónyelvének használatát is. Akinek van már bármiféle alap programozói gyakorlata, annak csupán pár perc lesz az egész, de akinek nincs, az se aggódjon!

Tovább...»


Testek és modellezés »

Szoba testekkel Ismerkedés a modellezés alapjaival, alaptestek (primitívek) bemutatása és használata. Itt ismerkedünk meg magával, a koordinátarendszerrel is, mondhatnám fejest ugrunk a MÁTRIX-ba :-)


Tovább...»

Műveletek testekkel »

Műveletek testekkel Elkezdjük bonyolítani azt ami eddig olyan egyszerűnek tűnt, megnézzük miként lehet szétvagdosni, átméretezni, elforgatni stb. a testeket. Hogyan kell golyókból összerakni a New York-i szabadságszobrot, és egyáltalán...


Tovább...»

Felületek 1: Színek, csillogás, tükröződés, áttetszőség...»

Felületek 1 Az igazán izgalmas témakör kezdete, raytrace technika alfája és omegája, a felületek! Aki eddig azt hitte, hogy tudja mi az az üveg, vagy a tükör, az most felülvizsgálhatja eddigi elképzeléseit a valóságról. Megnézzük, hogy a hétköznapi életünkből jól ismert felületeket miként hozhatjuk létre ebben a virtuális világban.


Tovább...»

Felületek 2: Bump mapping, vagyis hullámzó, örvénylő felületek »

Felületek 2 A valóságban nincs tökéletesen egyenes felület. Ezt az alapvetést próbáljuk lemodellezni a VIVID világában, megismerkedünk a gyűrött, hullámzó és egyéb "torzult" felületekkel. Érdekes téma, és rengeteg kreativitást igényel!


Tovább...»

Felületek 3: Textúrázás, vagyis mintás felületek készítése »

Felületek 3 A legtöbb test felülete nem csak, hogy nem egyenes, de mintázattal is rendelkezik. A mintázatok készítésének lehetőségeit fogjuk megvizsgálni, bemutatom a beépített "matematikai" felületek használatát, és a külső programmal készített képek alaptestekre feszítésének módját is.

Tovább...»

Fények és bevilágítás »

Bevilágítás Hiába a sok eddig tanult csoda, ha nincs egy fényforrás ami megvilágítaná. Megnézzük, hogy ezen a téren milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, megpróbáljuk simán lemajmolni a természetet.


Tovább...»

Stúdió: kamera és környezet beállítások »

Stúdió: kamera és környezet beállítások Most, hogy már mindent tudunk szinte, nem marad más hátra mint fogni egy virtuális fényképezőgépet, és lencsevégre kapni amit eddig alkottunk. Ezen virtuális fényképezőgép (camera) beállításait vesszük sorba, valamint elkészítjük a virtuális világunk "atmoszféráját" is.

Tovább...»



foot